V případě, že vaše webové stránky nemají takový úspěch, jaký jste čekali a návštěvnost je mizivá, tak je nutné položit si otázku, jestli vaše www stránky byl součástí SEO nebo jestli bylo SEO provedeno na míru vašim potřebám.
Jak by tedy z pohledu SEO specialisty mělo vypadat správně provedené SEO?
Tak v první řadě je potřebné ujasnit, že SEO není proces, který je předem daný a tím pádem nefunguje na všechny weby stejně. SEO je proces individuální a veškeré nástroje a metody se nastavují podle individuálních potřeb klientů. Nelze tedy říct, že to, co efektivně zafungovalo u prvních webových stránek, tak bude zaručeně fungovat i u těch druhých a ke všemu zcela jiných. Takže základem správně provedeného SEO je individuální přístup. Pokud vám třeba někdo v této oblasti nabízí nějaké výhodné balíčky, tak v žádném případě nemůže jít o individuální přístup, protože proces SEO je daleko rozsáhlejší a je v něm nutné zahrnout právě individuální potřeby klientů a veškeré požadavky, a to formou balíčků nelze. Správně provedené SEO může být jedině to, které je šité na míru.
A co je tedy obsahem takových služeb šitých na míru tedy obsahem SEO?
Tak základ tvoří především samotná analýza webu a poznání obsahu služeb, cílů a potřeb klienta. Díky kompletní analýze SEO specialista identifikuje veškeré technické a další chyby a nedostatky. Jednoduše pokud mají www stránky jakékoliv slabé místo, které brání v zviditelnění a zvýšení návštěvnosti, tak SEO specialista je díky analýze odhalí. Analýza zahrnuje i kontrolu samotného obsahu webu a s ním spojena klíčová slova. Po analýze následuje odstranění nalezených chyb a nedostatků a správné nastavení včetně tvorby zpětných odkazů tedy linkbuildingu a další metody dle individuálních potřeb a požadavků klienta.
A jak může správně provedené SEO ovlivnit samotný klient?
Co musí klient udělat pro svoje webové stránky jako první je vybrat si správného SEO specialistu. Díky rozsáhlým možnostem není v dnešní době problém si takového SEO odborníka pořádně proklepnout, a to od počtu let jeho zkušeností a rozsahu nabízených služeb až po jeho reference. Nejlepší pro klienta bude, když se bude co nejvíce snažit proniknout do světa SEO a zjistit si o tom co nejvíce a díky tomu si vybrat pouze to nejlepší co trh v oblasti SEO odborníků nabízí. Až najde SEO odborníka podole svých představ, tak druhé, co musí udělat je sdělit mu ohledně jeho www stránek veškeré představy, potřeby i problémy a správný SEO odborník ušije řešení na míru.
Za SEOlight s.r.o. Michal Kuchař