Založit si v dnešní době e-shop je poměrně snadné, ale není to sázka na jistotu. Neočekávejte hodně peněz za málo práce. Dá se říct, že na jeden zaniklý e-shop připadají 3 nové. Pokud do toho chcete skutečně jít, bude potřeba se do toho pořádně obout.
1. Chce to vědět, co prodáváte
Sice se na některých webech dočtete, že není třeba znát své produkty ani jim rozumět, ale to vám stačí leda pro krátkodobé generování průměrných zisků. Pokud chcete být skutečně úspěšní, musíte svůj produkt dobře poznat a sžít se sním – to považujte za první krok, který by měl ještě předcházet samotnému zakládání e-shopu.
Proč? Dobrá znalost vlastního produktu vám umožní získat důvěru u zákazníků a poskytovat skutečné rady. Získáním pozitivního vztahu ze strany zákazníků se vám budou rádi vracet.
2. Nyní je na čase proklepnout si konkurenci a vytvořit si plán
Pokud jste si ověřili, že jste objevili trhlinu na trhu, popř. věříte, že před konkurencí obstojíte, má cenu plánovat dál. Od konkurence obšlehněte jejich přednosti i nedostatky, než začnete pracovat na těch svých.
Dále je na čase vypracovat si podrobný finanční plán. Spočítejte si investice, dobu návratnosti a jiné ukazatele. Ty si porovnejte se svým očekáváním a zvažte, zda se vám vyplatí do toho jít.
Originální přístup může pomoci generovat zisk nebo najít novou příležitost na trhu, ale na druhou stranu je to také risk. Zvažte, zda máte dostatek prostředků, abyste mohli zkoušet novinky, které nemusí vyjít! Proveďte si analýzy, zjistěte si, co lidé hledají, o co mají největší zájem, jak to hledají atd.
3. Ověřte si dodavatele zboží a stanovte si cenovou politiku
Poslední velmi důležitá věc, kterou musí každý prověřit, před zakládáním e-shopu je průběh dodávání zboží a jeho cena. Je dodáváno v garantované době a za přijatelnou cenu, bude třeba vytvořit si vlastní sklad, nebo je vám nabízena rychlá dodací lhůta? Jakou cenovou politiku uplatníte?
4. Nyní je čas na samotnou realizaci webu
Na internetu se nachází množství hotových platforem, což je levný pronájem e-shopu. Tyto e-shopy k pronájmu jsou vhodné především v začátcích podnikání. Platforma je připravená na import výrobků, tedy abyste do ni naházeli svá data, pojmenovali si kategorie a sepsali jejich popisky, vybrali si tu nejlepší dostupnou doménu, nastavili platební i dopravní podmínky a dali se do podnikání.
Pokud to s e-shopem myslíte ve velkém, brzy vám tato platforma stačit nebude a budete potřebovat nový e-shop. Obecně totiž platí, že pronajímané e-shopy vám budou stačit jen ze začátku. Naštěstí na trhu lze nalézt společnosti, které vám nabízí e-shopové řešení, tedy vývoj e-shopu na míru.
Tato varianta je vhodná i pro ty, kteří přišli s nějakou převratnou novinkou, a potřebují e-shop na míru.
Další výhodou využití řešení e-shopu na míru u profesionální firmy je konzultace s profesionály nad řadou detailů, marketingovou strategií a funkcemi, které by laikovi mohly utéct. Rovněž vám zpravidla pomohou ve fázi testování a poskytují servis v případě výpadků i jiných obtíží, které byste jinak museli řešit sami (viz následující bod).
5. Fáze testování
Po připravení e-shopu po technické stránce, tedy jej máte pouze naplněný obsahem, přichází na řadu poslední fáze před ostrým spuštěním. Nyní je čas vyřešit na webu platební metody, logistickou stránku věci, objednat dopravu zboží k zákazníkovi u dopravců nebo vymyslet způsob balení zboží.
Bohužel, ale zde se nutné porci papírování nevyhnete.
Naštěstí je možné se s dopravci domluvit na různých druzích spolupráce, čímž si významně usnadníte celý proces odesílání.
6. Myslíte si, že nyní máte hotovo a žádná práce se vás už netýká? Omyl! Péče o e-shop teprve začíná!
Abyste prodávali, je potřeba správná marketingová strategie, aby se o něm lidé dozvěděli. Jako nejúspěšnější se v posledních letech jeví kombinace placených a neplacených online kanálů. Poctivá práce na SEO nebo dobře mířený emailing určitě přinese své ovoce.
Konec konců přece chcete své zákazníky neustále hýčkat a nákup jim maximálně zpříjemnit.
Nezapomeňte na pravidelné vyhodnocování analýz a statistik vašeho webu. Je to nedílná součást propagace a hodnocení činnosti. Abyste se mohli poučit, musíte neustále být v trojúhelníku sledování, analyzování a vyhodnocování. Jednoho dne se vaše červená čísla určitě změní v zelená a váš e-shop začne vzkvétat.
Chcete si vyzkoušet na 60 dní zcela zdarma profesionální e-shopové řešení bez omezení funkcí? Jděte na stránku www.inshop.cz .